Samen maken we De Waerdenborch. We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat onze school een veilige en leuke plek blijft, voor iedereen! Daarin hebben we en nemen we allemaal onze verantwoordelijkheid. Zowel leerlingen, als personeel. Toch gaat er in de omgang met elkaar wel eens iets fout en kunnen er klachten ontstaan. Om een klacht passend te kunnen behandelen, maken we onderscheid in een aantal verschillende soorten klachten. Elke soort klacht vraagt namelijk om een andere route.
1. Klachten over schoolexamens en het centraal schriftelijk examen.
U kunt uw klacht indienen bij de examencommissie van de vestiging Goor of Holten.
Bent u niet tevreden over de afhandeling, dan kunt u terecht bij:
Commissie van Beroep inzake onregelmatigheden Eindexamen
Drienerparkweg 16, Hengelo
Postbus 864,
7550 AW Hengelo
(074) 245 55 55
2. Klachten met betrekking tot ongewenste omgangsvormen en grensoverschrijdend gedrag.
Is er sprake van ongewenste intimiteiten? Pesten? Een onveilig gevoel?
De interne vertrouwenspersonen van De Waerdenborch staan klaar om in gesprek te gaan en om een eventuele klacht aan te nemen.
De interne vertrouwenspersonen zijn:
Alieke Stroink: [email protected]
Wim Gossink: [email protected]
3. Overige klachten
In het geval van een onderwijs gerelateerde of andere klacht, is de klachtenprocedure van De Waerdenborch van kracht.
Visuele weergave van de klachtenprocedure
Uitgebreide klachtenregeling De Waerdenborch
Mocht de klacht na behandeling niet naar wens zijn afgehandeld, dan kunt u contact opnemen met de Landelijke Klachtencommissie.
Voor de gegevens kunt u de bovenstaande visuele weergave van de klachtenprocedure raadplegen.
Als u in vertrouwen een klacht wilt melden of niet weet op welke plek een klacht het beste past, kunt u zich wenden tot de externe vertrouwenspersonen.
Voor De Waerdenborch zijn dit:
A. Gerards: [email protected]
J.H. Hammink: [email protected]